Forberedelse til 2. undervisningsgang:
Didaktik 2.0 (en læringsmodel). Forberede, afvikle og evaluere via netbaseret Ressourcer.
Web 2.0 = Digitalt medieret, brugergeneret indhold uden kommercielle rettigheder, det er ligitimt at bruge indholdet eller dele af indholdet i nye kontekster. (eksempler: you tube, fb, wiki m.m.)
Deltagelse og tingsliggørelse (praksisformer) At deltage i et møde = deltagelse -og at udarbejde et mødereferat til mødet vil så være en tingsliggørelse.
Didaktik 1.0 er en lærergenereret didaktik, mens en didaktik 2.0 er en lærer og elev genereret didaktik. Det handler i didaktik 2.0 om at læreren skaber et didaktisk design for didaktiske designere.
Den tid eleverne spare ved at finde svar og information på nettet, bruger de tit og ofte på at spille eller se ikke aktuelle film på you tube. Undervisningsmaterialet bør derfor gøres med differentieret, så de "hurtige og måske digitalt dygtige elever" træner mere intenst for at komme højere op i taksonomien. Dette sætter samtidig større krav til hvilken didaktisk design underviseren udformer.
Udenadslæren er kommet under stort pres fra internettet hvor man kan få svar på næsten alt inden for få sekunder.
mandag den 24. februar 2020
Abonner på:
Opslag (Atom)
Dampspærre
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=pzkUArpDXUWBnvVkuRV1KiAiqV-tJK9BpSdO3Hwv6-xUNE5NTzFGWEJBWUFBVDFNQ1g4UUI0VzBJRy4u
-
Jeg blev uddannet tømrer i foråret 2000 og har arbejdet som tømrersvend i ca. 10 år. Efterfølgende tog jeg endnu en uddannelse, denne gang...
-
Hvad er digital dannelse ? For at tage udgangspunkt i Klafki er digital dannelse at udvikle elevens evner henimod: at udvikle e...
-
Bjørn Opg.1: Indholdet er til stede i form af det faglige ved tømrerfaget som skal læres. Det handler om at få forståelse og færdighe...